poniedziałek, 28 lipca 2014

Z perspektywy babci.

Zaczynam pisać. Jako babcia. Boże, już nie pamiętam, kiedy ostatni raz coś pisałam, a teraz taki mały człowieczek mnie do tego zmusił. 
Olek. Moja maleńka wielka miłość. Mój wnuczek. Kiedyś ktoś mi powiedział, że wnuki kocha się bardziej niż dzieci. Ja mam inne zdanie: kocha się inaczej.
Pamiętam dzień, kiedy córka powiedziała mi, że jest w ciąży. Mąż wtedy był na wyjeździe, a ona zadzwoniła, że przyjdą z Grzesiem na kolację. 
Przyszli. Od razu córa zapytała, czy mi drinka z rumu zrobić. Już coś przeczuwałam. Ten rum jakoś mocniej kopał. I nagle patrzą na mnie oboje, te oczy córki doskonale znam.
- No, a wy planujecie dzieci? - zaśmiałam się. Myślałam, że to zabawne.
- No właśnie mamy dla Ciebie niespodziankę. 
O boże. Szok. Grzesiek pokazał mi zdjęcie USG. 
- Chłopiec będzie, Aleksander Adam.
Zwariowałam. Nie wiedziałam, co powiedzieć. Przecież to niemożliwe. Moja mała córeczka, która nie umie umyć szklanki będzie miała dziecko. Nie mogłam w to uwierzyć. Starałam się dodzwonić do męża. Kiedy w końcu mi się udało i przekazałam mu wiadomość, usłyszałam tylko jak krzyczy:
- BĘDĘ DZIADKIEM!
Zwariowałam.

Potem ciąża córki. Strach, czy się dobrze odżywia. Duma, że ma przy sobie odpowiedzialnego mężczyznę.

Pamiętam dzień, jak zobaczyłam Olka, moją miłość. 
Nie sądziłam, że można tak pokochać maleństwo. Jak on ślicznie się uśmiecha, ile radości sprawia mi usypianie go przy naszej kołysance. Tej samej, którą śpiewałam moim dzieciom.

Wiem, że kiedy ludzie pytają, co u wnusia, robią to z grzeczności. A wtedy ja zaczynam monolog o jego cudowności. Widzę, że są znudzeni, ale twardo słuchają dalej. 

Czy jestem zazdrosna? Chyba bardziej zdziwiona, że moja córka okazała się tak wspaniałą mamą. 


3 komentarze:

  1. Ah babcie, co byśmy bez nich poczęły.

    OdpowiedzUsuń
  2. Ohh wzruszylam sie xd, tez bede mama za pare miesiecy !

    OdpowiedzUsuń

Nie reklamuj się w komentarzach. Wszystkie komentarze zawierające adresy blogów lądują w spamie.

Jeśli chcesz dyskutować, bo się z czymś nie zgadzasz - droga wolna, bardzo chętnie, ale nie anonimowo. Takie komentarze też znikają.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...